הכשרת יועצי תקשורת ואסטרטגיה

הכשרת יועצי תקשורת ואסטרטגיה

ProMUNers - בית הספר הרב-תחומי למנהיגות וניהול מפעיל מגוון קורסים אקדמיים בשיתוף עם המכללות המובילות בארץ.

בעולם דיגיטלי מתקדם ומהיר, בו אנו מוצפים במידע במהירות מסחררת, קיים טשטוש בין פרסום לחדשות, בין חדשות אמת לחדשות מזויפות, בין פרשנות ודעות לעובדות, בין העולם האמיתי והמציאות המדומה.

התכנית להכשרת יועצי תקשורת נועדה להעניק לחניכים הבנה מבוססת פרקטיקה של עולם התקשורת ולעודד חשיבה ביקורתית. לאחר ההכשרה, החניכים יצליחו בפעם הראשונה לקרוא אתר חדשות או עיתון ובאמת להבין מה הם קוראים ולמה הם קוראים את זה (מי החליט לפרסם? הם זה ממומן? אם זה פרסום סמוי? ייצוג קבוצות מיעוט ועוד).

במהלך ההכשרה יתחלקו החניכים לקבוצות ויתנסו בפועל בפרסום מסחרי, פוליטי וחברתי. החניכים למעשה ייצרו, תוך כדי למידה, פרסום עבור מוצר / מטרה בהם יבחרו מראש : הם יקבלו כלים לזיהוי פרסום, לניתוח קהלי יעד, לבניית קמפיין, ולליווי של קמפיין משלב היצירה ועד לפרסום, לרבות תהליכי בקרה.

המטרה היא לייצר קמפיינים משמעותיים לסביבה הקרובה (בית ספר, שכונה, עיר): קמפיין לקידום בית הספר, קמפיין לקידום נושא משמעותי בתוך בית הספר (סכנות ברשת, מניעת אלימות וכו'), קמפיין למוצר מסחרי או שירות, קמפיין פוליטי וכו'.

התכנית להכשרת יועצי תקשורת מבוססת על 5 מפגשים בני 3 שעות כל מפגש. שיא התכנית הוא יצירה של קמפיין פרסומי בעולם המסחרי / חברתי / פוליטי שהחניכים הגו יצרו והפיקו.

ניתן להרחיב את ההכשרה לעד 10 מפגשים (תלוי בבית הספר).

ProMUNers – בית הספר הרב-תחומי למנהיגות וניהול מוכר כמקום התנסות לתוכנית התפתחות אישית ומעורבות חברתית. הפעילות של חניכי הכשרת יועצי התקשורת והאסטרטגיה תוכר לחניכים כשעות של מעורבות חברתית.

 

סילבוס טנטטיבי

מפגש ראשון – היכרות עם עולם הפרסום והשיווק

מה זה קמפיין פרסומי? מה זאת פרסומת? איך קוראים פרסומת? איך כותבים פרסומת?

  • חשיבה ביקורתית, קריאה ביקורתית, אוריינות דיגיטלית, פילוח קמפיין, קהלי יעד.
  • חלוקה לקבוצות עבודה לפרויקט גמר.
  • פעילות: בחירת נושא לפרסום, בחירת מסר פרסומי, כלים פרסומיים, כלי פרסומי.

 

מפגש שני – זיהוי וניתוח פרסומות, הסברה ותוכן שיווקי

  • באנר, תוכן שיווקי, שלט חוצות, סרטון פרסומת, חסות, פרסום ברדיו, פמפלט. איך מבדילים בין פרסומת לתוכן שאינו פרסומי? מהי מטרת הפרסום, מי עומד מאחורי הפרסום, האם אני נדרש לבצע פעולה כלשהי? רכישה/הצבעה/השארת פרטים?
  • פעילות: התלמידים יצפו במספר תכנים וינסו לאתר מהי מטרת הפרסום והאם מדובר בפרסום ואולי בתוכן שיווקי או בפרסום סמוי?
  • תחילת עבודה על הקמפיין בקבוצות.

 

מפגש שלישי – שרשרת הפרסום

  • פילוח ואיפיון קהל, הבנת המוצר, כלי פרסום, התאמה של הפרסום לקהל היעד, בחירת המדיה, המסר, הלוגו, הצבעים, התזמון, בניית הקמפיין.
  • פעילות: כל חניך לוקח חלק בשרשרת הפרסום (מודעה, עמוד נחיתה, עמוד תודה, נתונים).
  • בניית מצגת קמפיין (ניתוח קהל יעד, מטרת הפרסום, מסרי הפרסום וכו').
  • הצגת תוצרים אישיים וקבוצתיים.

 

מפגש רביעי – תעמולה פסיכולוגית / מסרים סמויים

  • פעילות: תעמולת בחירות / קמפיין פוליטי בדגש על תעמולה פסיכולוגית. החניכים מריצים את עצמם לראשות מועצת התלמידים/העיר/המדינה.
  • פעילות: התלמידים צופים בתעמולה ובתוכן פרסומי ומנסים לפרש את המסר הישיר ואת המסרים העקיפים (למשל, צפייה במצעד צבאי, שפת גוף של הדובר, תמונות של מנהיגים בפוזיציות 'טבעיות' במטרה לשדר מסר למדינות אחרות, שימוש באלמנטים ויזואלים על מנת להדגיש יכולות – זויות צילום מסוימות ושימוש בכלי עריכה).

 

מפגש חמישי – פעילות קמפיין

תוצרי הקמפיין – הגדרת קהלי יעד, המסר, המוצר, בריף, קריאייטיב, תסריט, הפקדה, צילום, עריכה וכו'.