קבוצות פעילות

על הקבוצות הפעילות שלנו

תל-אביב-1

תל אביב

"מועדון מודל האו"ם בתל אביב נפתח השנה לראשונה, והוא מאגד תלמידים בשכבה י' מכלל התיכונים בצפון תל אביב. למרות הקושי הרב שהלימודים מקנים לנו בכיתה י', אנו באים מוכנים לשיעור ובמיוחד לסימולציות. בניגוד למסגרת בית הספר, בה אתה עושה מטלות כי אתה מוכרח, אנו משקיעים שעות במחקר על נושאים מדיניים מכיוון שזה כיף לנו ומעניין אותנו, ואף מורה לא מכריחה אותנו להתכונן או לעשות שיעורי בית. לפני כל שיעור ובמיוחד סימולציה, אנו מתלהבים ומחכים בקוצר רוח שיתחיל השיעור.
בשבילי, מודל האום זוהי תכנית הלימודים הכי כיפית וחשובה בשבוע, יותר מכל שאר התכניות הלימודיות. אני חושב שהתכנים המועברים שם הם באמת שימושיים לעתיד שלי והם מוסיפים עוד תחומי עניין לחיים הקשורים בדיפלומטיה ולעניינים מדיניים. אני ממליץ בחום על תכנית מודל האו"ם לצעירים מכיוון שהיא עושה אותי מאושר ואני שמח שבחרתי ללמוד בה."

rish

ראשון לציון

"זו השנה הרביעית ברציפות בה מועדון מודל האו"ם לתיכונים של פרומונרס פועל באגף הנוער בראשון לציון, אשר מפעיל תכניות לפיתוח הנוער במגוון תחומים כגון מוזיקה, צילום, מנהיגות וכו'.
הקבוצה שלנו, המונה כ-30 חניכים, נפגשת מידי יום רביעי. אנו לומדים על יחסים בין לאומיים ברחבי העולם ועורכים סימולציות בנושאים שונים תוך שאיפה לשיפור יחסי החוץ של ישראל עם העולם, ומשלבים במפגשים שלנו גם מפגשים עם שגרירים ודיפלומטים, לצד פעילות התנדבותית ותרומה לקהילה."

חולון-1-300x169

אורט חולון

השנה החלה את פעילותה קבוצת מודל או"ם בבית הספר המקיף השש-שנתי למדעים ולטכנולוגיה "אורט" בחולון, ובתכנית לוקחים חלק תלמידים ותלמידות משכבות י' ו-י"א מכלל המגמות בתיכון.
מודל האו"ם מהווה חלק משאיפת התיכון לתת מענה לצרכיה של אוכלוסיית התלמידים המגוונת שלו ולתת להם את החינוך, הידע וההשכלה באופן הטוב ביותר, ולאפשר לתלמידיו למצות את יכולתם בלימודים על מנת להגיע להישגים ולרכוש ידע רב.

אורטוב1-300x169

אורטוב

במסגרת שיתוף פעולה עם רשת "אורט", קמה השנה קבוצת מודל או"ם תחת מחלקת "אורטוב", המחלקה שמובילה את התחום הערכי-חברתי ברשת ומסייעת לבתי הספר להטמיע תכניות של מצויינות ומעורבות חברתית.
במסגרת התכנית נפגשים חניכות וחניכים נבחרים מ"אורטוב", הלומדים בתיכונים של הרשת בפריסה ארצית מהקריות בצפון ועד אשקלון בדרום, מספר פעמים בשנה לסדנאות מודל או"ם מרוכזות ואינטנסיביות האורכות כמה ימים בכל פעם.

הכפר-הירוק-300x169

הכפר הירוק

השנה החלה את פעילותה קבוצת מודל או"ם בתיכון "הכפר הירוק" ע"ש לוי אשכול. בקבוצה לוקחים חלק 30 חניכות וחניכים מצטיינים משכבות י' ו-י"א הן מהתיכון עצמו והן מהפנימייה בתיכון.
התכנית מתקשרת עם מטרות תיכון הכפר הירוק לקדם חינוך המתבסס על מצויינות, ערכיות, רב-תרבותיות, דיאלוג מתמיד, עבודת צוות וערכים משותפים של סובלנות וכבוד הדדי, במטרה לטפח סביבה ארגונית וחינוכית מעצימה שמטפחת את המיטביות האישית והקבוצתית.

מודיעין-300x169

מודיעין

השנה החלה את פעילותה קבוצת מודל או"ם שנתית במודיעין-מכבים-רעות. בתכנית לוקחים חלק תלמידים ותלמידות משכבה י' מכלל התיכונים בעיר, והקבוצה מהווה ייצוג לקהילה המעורבת והמתפתחת שקמה לה בעקבות החיבור של העיר מודיעין עם שני הישובים הקהילתיים מכבים ורעות.
מודל האו"ם מהווה חלק ממדיניות העירייה להשקיע בחינוך שמקיים רצף בין החינוך הפורמאלי לחינוך הבלתי פורמאלי במטרה ליצור מעטפת המאפשרת להגיע למיצוי מקסימלי של הפוטנציאל של הנוער בעיר.

עמק-חפר-300x169

עמק חפר

"מועדון מודל אום של פרומונרס נפתח זו השנה השלישית ברציפות במועצה אזורית עמק חפר.
בקבוצה שלנו יש כ-25 חניכים מכל רחבי העמק ואנו נפגשים פעם בשבוע במסגרת המועדון. בזמן המפגשים אנו לומדים על היחסים הבינלאומיים של מדינות שונות בעולם תוך ייצוג מדינות בתחומים שונים.
אני חושבת שישנם שני דברים חשובים לגבי המועדון שלנו: אנחנו מלאי התלהבות לגבי העולם והיחסים הקיימים בו ונהנים לייצג את המדינות השונות בנושאים מגוונים.
כמו כן, הקבוצה שלנו מאוד התחברה לאורך התכנית והפכנו לחברים מאוד טובים, אני יודעת שנישאר בקשר לעוד הרבה זמן גם מעבר למועדון."

קרית-אונו-300x169

קריית אונו

"הקבוצה בקרית אונו פועלת זו השנה השנייה ברציפות במתכונת שנתית. לאורך התכנית נפגשים חניכי וחניכות התכנית, רובם תלמידי השכבות י'-י"א מתיכון "בן צבי", אחת לשבוע באגף הצעירים והנוער על שם יאנוש קורצ'אק, ומדמים את פעילות הוועדות השונות באו"ם, לצד למידה כיצד המדינות קובעות את מדיניות החוץ שלהן, וכמובן דרך כך פועלים לשיפור יכולות הנאום, השכנוע והעמידה מול קהל.
כמו כן, הקבוצה שלנו מאוד התחברה לאורך התכנית והפכנו לחברים מאוד טובים, אני יודעת שנישאר בקשר לעוד הרבה זמן גם מעבר למועדון."

רוטברג-רמת-השרון-300x169

רוטברג רמת השרון

"מועדון מודל האו"ם לתיכונים של פרומונרס נפתח זו השנה השנייה ברציפות בתיכון ע"ש רוטברג ברמת השרון. התכנית הרב-תחומית ברוטברג, אשר תלמידיה לוקחים חלק בפעילות המועדון, זוכים ללמוד בזכותה כמעט מכל התחומים, ממדעי המחשב ופיסיקה ועד כלכלה ופסיכולוגיה.
הקבוצה שלנו נפגשת אחת לשבוע במטרה ללמוד על האו"ם ויחסים בינלאומיים.
אנחנו מרחיבים את אופקינו בתחום היחסים הבינלאומיים, בתקווה שתהיה לנו ההזדמנות לתרום לשיפור מעמדה של ישראל בעולם."

רמלה-300x169

רמלה

"מועדון מודל האו"ם השנה לראשונה ברמלה, והוא פועל בשיתוף פעולה ומימון שגרירות ארה"ב. זהו פרויקט שמאפשר לנו כנוער להכיר את האו"ם ולרכוש ידע על מדינות ותרבויות שונות. נרשמתי לפרויקט כדי לשפר את האנגלית שלי, בטחון העצמי ויכולת הדיבור שלי מול קהל אבל בעיקר כדי ללמוד יותר על האופן שבו האו"ם פועל. כבר עכשיו רכשתי הרבה ידע והרגשתי אחדות ושיתוף פעולה בין כל המשתתפים, ואני בטוחה שנמשיך כך לאורך כל הקורס."

יפו-300x169

יפו

זוהי השנה הראשונה שבה נפתח מועדון מודל או"ם ביפו. המועדון שנפתח מהווה מרכז פעילות לכ-25 חניכות וחניכים, תלמידי יפו. המועדון פועל בשיתוף פעולה הדוק עם כלל הגורמים הרלוונטיים ביפו, והתכנית ביפו פועלת במימון מלא של שגרירות ארה"ב, לנוכח החשיבות הרבה שהשגרירות רואה בקידום ערכים אוניברסליים ובחיזוק בני נוער, לצד החשיבות של הכרה הדדית, אותה ניתן ליישם, בין היתר, באמצעות תכניות מצוינות כגון מודל האו"ם.

אשקלון-300x169

אשקלון

זוהי השנה הראשונה שבה נפתח מועדון מודל או"ם באשקלון. המועדון נפתח בתיכון מקיף ה' דרכא באשקלון, ופתוח לתלמידים מצטיינים בשכבות י'-י"א בתיכון. התכנית נפתחה לנוכח השאיפה של התיכון לחזון חינוכי המושתת על מצוינות וכחלק מהיעד הבית ספרי להעצמת התלמידים ודחיפתם למנהיגות צעירה באמצעות, בין היתר, תנועות מצוינות דוגמת מודל האו"ם.