מה זה מודל האו"ם?

מודל האו"ם

מודל האומות המאוחדות (מודל האו"ם) הוא למעשה בדיוק כפי שהוא נשמע – הדמיה של האו"ם שמשקפת את דרכי הפעולה של הוועדות והגורמים השונים באו"ם. במהלכו של מודל האו"ם, כל משתתף לוקח על עצמו תפקיד של דיפלומט זר, ובכובע זה מייצג את את ארצו בגופי האו"ם השונים.
התכנית נערכת בשפה האנגלית ובמסגרתה ידמו תלמידים מצטיינים את פעילות הוועדות השונות באו"ם, יחוו מגוון סדנאות בתחומים שונים (כגון: סדנת רטוריקה ועמידה מול קהל, סדנת עבודה עם גורמי תקשורת, סדנה לכתיבת מסמכים רשמיים), יזכו להרצאות אורח של מיטב המומחים בארץ בתחום ולסיורים מקצועיים ברשויות ממשלתיות ובמוסדות האו"ם בארץ.

באמצעות שימוש בכישורים דיפלומטיים ויכולות תקשורתיות שונות, מודל האו"ם מציע התמודדות חזיתית עם בעיות אקטואליות שונות שעולות בעולם. פתרון אותן בעיות נעשה במקביל לשמירה על האינטרסים של המדינה אותה התלמיד מייצג. על-מנת להתמודד באופן הטוב ביותר עם אתגרים אלו, התלמידים נדרשים לערוך מחקר על המדינה אותה הם מייצגים, ולהיות מוכנים להתווכח, לשכנע ולדון בכך, תוך כדי חשיבה מחוץ לקופסה והגיית רעיונות יצירתיים להתמודדות עם הבעיה המונחת לפתחם. זה לא תמיד קל, אבל זה בהחלט מהנה.

התכנית אותה אנו מציעים אינה מיועדת אך ורק למי שמחפש קריירה עתידית בדיפלומטיה. יש לה מה להציע לכל תלמיד. בני נוער שמשתתפים במודל או"ם זוכים בניסיון פרקטי רב, שיכול לשרת אותם בכל דרך עתידית בה הם יבחרו ללכת. דרכנו, הם ירכשו כישורי מנהיגות, שליטה טובה יותר בשפה האנגלית, ביטחון בעמידה בפני קהל, הבנה טובה יותר של הנעת תהליכים בינלאומית ועוד.